måndag 11 februari 2013

VÄRLDENS GODASTE SMÖRGÅSTÅRTA!








Hej igen!


Jo...det var ju lite kalasande i helgen som var! Jag tycker det är så himla smidigt att göra smörgåstårtor när man blir många (vilket vi alltid blir!)...bottnarna gör jag dagen innan...(så står de och gottar till sig)...graneringen gör jag samma dag som kalaset är! Lätt som en plätt!

Det brukar också vara väldigt uppskattat!

Förr jobbade jag på ett Café i stan och den fantastiskt goda tonfiskröran som jag har emellan är därifrån!



RECEPT:

Till 1 smörgåstårta använder jag 6 st halvor hönökaka! Jag lägger 2 mitt emot varandra så det blir en rund...på med fyllning och så två skivor till...ja men ni fattar!!

På första laget har jag skagenröra (köpt)

På andra lagret har jag...tada...tonfiskröra:

tonfisk (på burk i olja!)
1 stor hackad rödlök
en klick tomatpuré
en burk majjo
fryst eller färsk dill...ganska mycket
citronpeppar
salt
lite citron (på flaska)

På sista lagret och runt omkring bottnen har jag en röra gjord på hackat ägg (ett gäng)...och majjo!

sedan tar jag plastfolie runt och så får de stå i kylen tills dagen efter...så granerar du med vad du tycker om bäst! Jag brukar ha räkor,ostrullar, citron, gurka, tomat,sallad, färsk dill, gravad lax mm.mm...


Lycka till!


KRAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar