torsdag 19 december 2013

ATT TA DET MED RO...

   

Hej på er!



Nä...det är inget kul alls när liten blir sjuk mitt i julstress och planerade "mini-julaftnar" tillsammans med släkten...verkligen inte! Men sånt vi inte kan styra över borde vi ju inte heller stressa upp oss för...eller hur!? Så...vi tar det med ro. Det blir ju jul iallafall. Istället myser vi under filten i soffan, provsmakar knäcken och pratar om livet...vi baddar den tokheta pannan och säger att "feber är bra...det ska man ha lite då och då när man är liten!"

Jag passar också på att slå in några små paket till julklapps-spel...så nu ligger det några såna små inslagna hemligheter lite här och var här hemma...


Hur som helst...feber eller inte...på söndag drar vår lilla mini cirkus iväg till fjällen..snö, bras och bastu-mys och varma kaffedrinkar...behöver jag skriva ens att jag lääängtar!? ;) Blir en annorlunda jul...fast bra annorlunda!    Vi tänkte knö ihop oss i en stuga tillsammans med frun i svarta huset och hennes störtsköna familj. Men hur vi ska få in julklappar, julsaker (pynt och julgransfot och sånt...) det undrar jag lite för mig själv. Mannen undrar detta också...men inte lite för sig självt utan han suckar högt och aningens frustrerat står han där och kliar sig i den tjocka kalufsen och skakar på huvudet.

 Att även två stora kandilabrar och ännu mer julinspirerade ting ska med...det spar jag lite på att berätta. ;)









Nu ska vi...jag och S se en film och dricka saft med sugrör.

Ha det gott!


KRAM





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar